Noedels

Reisdagboek van Pieter en Karolien

Archief: March 2008

U bekijkt momenteel de archieven voor March 2008.

31/03: Pulau Pixar

Categorie: Algemeen
Omdat de tropische temperaturen toch wat energie (en vooral vocht) van ons vergen, hebben we onszelf een paar daagjes rust op een strand gepermitteerd. Zonnen, zandkastelen bouwen en Boonanzamarathons, veel meer stond er niet op het programma.

Ons eiland Pulau Perhentian had nog een verrassing voor ons in petto: tijdens een snorkeluitje (in uiteraard onvoorstelbaar helder en lekker warm water) werden we begroet door een paar clownvisjes (Nemo lookalikes)! Grappig zijn ze inderdaad niet, wel schattig! Van Dory helaas geen spoor...

Nu duiken we opnieuw de hoogste graad van luchtvochtigheid in en gaan we de geroemde jungle van Taman Negara verkennen. Laat het drinkwater almaar aanrukken!

29/03: Kuala Lumpur - Pulau Perhentian

Categorie: Reisroute
met de bus - vertrek Kuala Lumpur: 22.30 - aankomst Kota Bharu: 6.30 - prijs: 6,5 euro PP

met de taxi - vertrek Kota Bharu: 06.45 - aankomst Kuala Besut: 07.30 - prijs: 2,5 euro PP

met de speedboot - vertrek Kuala Besut: 08.00 - aankomst Pulau Perhentian: 08.40 - prijs: 7,5 euro PP

28/03: Kuala Klam

Categorie: Algemeen
Variatie troef in onze eerste week in Maleisie! De eerste dagen hebben we in alle rust doorgebracht, niet op een of ander strand zoals we eerder hadden aangekondigd maar - om bustechnische redenen - in de Cameron Highlands. Dat klinkt frisjes maar dat is het niet.

Eigenlijk waren we daar alleen om wat te wandelen tussen de uitgestrekte theeplantages en dat was zeer de moeite. Verder viel er niet veel te beleven, al heeft ook dat z'n charme. Spectakel werd wel gegarandeerd door een occasioneel buitje, ook wel MOESSON genoemd. Daarbij duurt het welgeteld 17 seconden vooraleer je zeiknat bent. Het is een beetje zoals op strand liggen, alleen komt de zee van langs boven.

Inmiddels zijn we afgezakt naar Kuala Lumpur, voor de gelegenheid Kuala Klam gedoopt. De luchtvochtigheid stijgt makkelijk boven de 80%, en als dat u niets zegt, dat is alleszins teveel bij een temperatuur van 35 graden.

Maar een beetje nattigheid weerhoudt ons er niet van om ook wat inspanningen te leveren. Zo hebben we uiteraard de toch wel behoorlijk hoge Petronas Torens beklommen (lees: met de lift naar de 41e etage gesuisd) om een wandelingetje te maken op de luchtbrug. Verder hebben we ons vooral in shoppingcentra verscholen en gedronken, veel gedronken. Water weliswaar.

De volgende dagen gaan we de hitte trotseren op het strand waar hopelijk genoeg palmbomen schaduw bieden en de moesson ons een paar dagen met rust laat zodat wij kunnen snorkelen.

28/03: Noedelsmurf verkent Thailand

Categorie: Noedelsmurf
Ook in Thailand heeft Noedelsmurf zichtbaar genoten van de vele prachtige uitzichten... Onze inmiddels mediageile smurf wil z'n ervaringen maar al te graag met u delen.

Waaghalzerij om een glimp op te vangen van de skyline van Bangkok...

Terwijl wij ons laten verwennen in de Hilton, mag Noedelsmurf ook eens in de bloemetjes gezet worden.

Cultuur mag niet ontbreken. Noedelsmurf hangt de toerist uit in het koninklijk paleis van Bangkok.

Noedelsmurf is in goede handen tijdens een uitstapje in Ayuthaya.

Boeddhasmurf!

Misschien wel het zachtste zand van onze hele reis! Als zelfs een smurf wegzakt...

Snorkelsmurf maakt vriendjes met een zeester. De omarming was eerder stijfjes maar toch...

27/03: Kuala Moesson

Categorie: Algemeen
Heeft u last van zompige hitte?
Voelt het alsof u in een aquarium wandelt?
Voelt u een licht briesje opkomen?

Ga dan snel onder een afdak staan...

... want de MOESSON komt eraan!

27/03: Onze Thaise hotels

Categorie: Verblijf
Het zijn dan niet de Thaise resorts uit de boekskes...

Arunee Resort (Ko Chang - White Sand Beach): geen breedhoeklens die deze piepkleine en armtierige bungalow kon registreren.
Prijs: 7.5 euro per nacht

Bailan Family Resort (Ko Chang - Bailan Bay): charmante bungalow, gelegen in een leuke tuin maar met zeer basis badkamer.
Prijs: 8.5 euro per nacht

Intown Residence (Bangkok): verschrikkelijk hard bed, maar wel airco (zeer noodzakelijk in het broeierige Bangkok) en eindelijk nogeens een douchescherm.
Prijs: 11.5 euro per nacht

Millennium Hilton (Bangkok): een niet onaardige kamer in een hotel met een geweldige architectuur! De kamer had overigens de ideale badkamer maar helaas vielen de bedden wat kleiner uit dan verwacht.
Prijs: 0 euro per nacht (incl. veel te uitgebreid ontbijtbuffet!)

Sleepertrein van Bangkok naar Chiang Mai: verrassend goed geslapen! De zetels worden 's nachts tot een relatief ruim bed opengevouwen en erboven wordt nog een slaapplaats uitgeklapt.
Prijs: 16 euro per nacht

Waterwell Guesthouse (Chiang Mai): een deftige kamer met een groot gemeenschappelijk terras. Zowaar tv met cnn.
Prijs: 7.5 euro per nacht

Nakhon Phrae Hotel (Phrae): grote, kale kamer, maar jammer genoeg aan de straatkant.
Prijs: 5.5 euro per nacht

TR Guesthouse (Sukhothai): een vrij standaard kamer, doch enkel koud water beschikbaar. Gelukkig was het snikheet buiten!
Prijs: 4.3 euro per nacht

Tony's Place (Ayuthaya): let vooral op het ontbreken van een bed. Verder leverde deze kamer nog een andere primeur op: we hebben voor de eerste keer ons eigen muskietennet gebruikt.
Prijs: 6.3 euro per nacht

Jungle Huts (Khao Sok Nationaal Park): minieme en eerder gammele bungalow. Met ruime voorsprong verkozen tot flopper van de reis door Britt en Roel!
Prijs: 4.3 euro per nacht

Sunmoon Bungalows (Ko Lanta - Ao Khlong Jaak): de kamer had verschillende gebreken, met name een niet deftig werkende douche zorgde voor wat ongemak. Douchen met de gatsproeier is namelijk niet zo evident... Wel vlakbij een geweldig mooi strand gelegen.
Prijs: 11 euro per nacht

YaYa Resort (Railay - East Beach): snikhete maar leuke houten kamer met balkonnetje en nogal kaduke badkamer.
Prijs: 10.5 euro per nacht

Thavorn Hotel (Phuket Town): niet meteen de kamer die je voor ogen hebt als je aan Phuket denkt...
Prijs: 6 euro per nacht

26/03: Het zandmannetje in Pieter

Categorie: Foto's
Het zal meteen duidelijk worden wat Pieter de voorbije maand hoofdzakelijk heeft uitgespookt...

Nogeens een ubertoeristenfoto! Poseren maar!

De nachttrein viel wat tegen, van bedden was er weinig sprake en ook de sanitaire voorzieningen waren eerder rudimentair.

Pieter z'n liefdevolle blik wordt helaas niet zoals verhoopt beantwoord... En zeggen dat er GEEN alcohol in die shake zat!

Wie een put graaft voor een ander...

Een close-up van z'n nieuwe kapsel mocht niet ontbreken. Volgens kenners (ahum, Roel) oogt Pieter nu Scandinavisch.

Een verrijzenis!

Het paradijslijke strand van Ko Poda was een grote, sprankelende turquoise vlakte. Heerlijk om wat te wandelen over de zandbanken en te genieten van het spectaculaire uitzicht!

26/03: Tanah Rata - Kuala Lumpur

met de bus - vertrek: 08.00 - aankomst: 13.30 - prijs: 5 euro PP

25/03: Karolien in Thailand

Categorie: Foto's
Zoals steeds bij het verlaten van een land een reeksje van zeven over Karolien. Geniet ervan!

Ze is, hier samen met mama P in het station van Bangkok, een echte backpacker geworden, voor diegenen die het niet wilden geloven.

Met Britt en de elegante boeddha in Sukhotai.

Nog in Sukhotai kon de pret niet op! De omstaanders keken erg vreemd.

In Khao Sok natuurpark hadden we last van bloedzuigers. Op deze rotsen kreeg Karolien de volle laag, net na het nemen van de foto...

Stranden zijn ook een natuurfenomeen, en wel zonder bloedzuigers. Genieten maar!

Ook in het water ziet ze er stralend uit!

Al snorkelend in de Andamanzee. Uw badwater is troebeler dan dit!

24/03: Voor de culinaire liefhebbers

Categorie: Eten
Hoewel de Thaise curry's ons in alle geuren en vooral kleuren kunnen bekoren, hebben we hier een niet zo Thais ogend lijstje van onze culinaire uitspattingen samengesteld.

Een stevig (nu ja...) ontbijt in een Dunkin' donuts in Bangkok. Zeer aan te raden!

Het buffet in de Hilton mocht er best wezen. Het vereiste serieus wat discipline om niet teveel van hetzelfde te nemen. Zeevruchten, alle ingredienten om je eigen slaatje en noedelsoep samen te stellen, een overweldigende keuze aan aperitiefhapjes,... om van het hoofgerechtenassortiment, het dessertenbuffet en de kaasschotel nog maar te zwijgen!

Deze visjes waren duidelijk niet onder de indruk van de grandeur van het Hiltonbuffet.

Ook nu hadden we snel onze favoriete snack gevonden. Waarom dit de winnaar is geworden moge duidelijk zijn.

Een bombastische tonijnsalade voor Karolien.

Een zelfs voor Pieter net iets te pikante rijstschotel. Getuige z'n gehik achteraf...

Eens in Thailand snap je wel dat de tonijn bedreigd is. Maar ze liggen daar ook zo weerloos en lekker vers uitgestald in een restaurantje op het strand...

24/03: Singapore - Tanah Rata

Categorie: Reisroute
met de bus - vertrek Singapore: 15.00 - aankomst Johor (grensstad in Maleisie, na de nodige grensformaliteiten): 17.00 - prijs: 1,20 euro PP

met de bus - vertrek Johor: 22.30 - aankomst Tapah: 05.30 - prijs: 10 euro PP

met de bus - vertrek Tapah: 07.30 - aankomst Tanah Rata: 09.45 - prijs: 1.20 euro PP

23/03: Backpacken, het mag eens wat actiever zijn!

Categorie: Foto's
Veel strandanimatie hebben wij niet nodig! Als je jezelf maar kan entertainen...

Als we Roel en Pieter lieten begaan zou het hele strand omgespit zijn... Na al het harde labeur konden ze echter genieten van een prachtige zonsondergang. Romantisch toch?

Teamwork!

Karolien kon maar net ontsnappen aan een Thaise Jaws! BAAAAAA! Het kan natuurlijk ook Pieter geweest zijn...

Britt en Karolien krijgen iedereen klein!

Genieten!

Met z'n allen tussen de visjes... Onze snorkeluitstap vanuit Railay was ongetwijfeld een van de hoogtepunten van onze Thailandreis!

Poseren op een van de vele prachtige eilandjes in de Andaman baai.

22/03: Backpacken, postcard style

Categorie: Foto's
We hebben het zo vaak gezegd: de stranden zijn in het echt zo veel mooier dan op de beste postkaarten! Om jullie toch een idee te geven krijgen jullie wat foto's voorgeschoteld. Maar vergis je niet, in het echt zijn ze dus nog beter...

Het strand bij onze bungalows op Ko Lanta was bij zonsondergang adembenemend. Het eten, verse tonijn geserveerd met onze voetjes in het zand, was ook niet slecht...

Verlaten stranden zijn er niet veel meer in Thailand, maar op het eiland Ko Lanta vonden we toch dit juweeltje. Niemand gezien, op de aapjes in de bomen na.

Railay is eigenlijk een paradijs voor rotsklimmen. Wij hielden het rustig en ploften onze konten in het zachte zand.

Vanuit een grot ziet de omgeving van Railay er ook niet slecht uit.

Tijdens onze snorkeluitstap bezochten we het eilandje Ko Poda. Zo ziet het er vanop de ene kant uit:

Zo vanop de andere:

Zandkastelen mogen uiteraard niet ontbreken. Noedelsmurf zocht een vriend om mee te spelen en kreeg van ons, zoals steeds bij het verwend ukje, zijn zin!

22/03: Singapoepchique

Categorie: Algemeen
Na amper twee dagen in het blitse Singapore zijn we al een beetje uitgeteld. Aan het shoppen is geen beginnen aan en de tijd tikt vervaarlijk in ons achterhoofd want logeren hier is uitzonderlijk duur.

Maar gaat u nou vooral niet denken dat we het hier niet leuk vinden! De metropool is verdacht compact en dus wandelbaar en de bling bling vormt een boeiende afwisseling met de natuurpracht van de voorbije weken.

Aan natuurpracht trouwens geen gebrek hier. De botanische tuin van Singapore huisvest een kleurrijke overdaad aan orchideeen in alle vormen en maten. De fotografen in ons hebben zich moeiteloos kunnen uitleven.

Vanavond is het uit met de grand chique, we nemen immers de nachtbus richting het tropische eiland Pulau Perhentian, alwaar we doen waar we inmiddels goed in zijn: op onze luie krent zitten.

20/03: Een nieuwe week van de foto's

Categorie: Algemeen
Het dure Thaise internet heeft ons de laatste tijd wat parten gespeeld maar dat willen we nu ruimschoots goedmaken. We lanceren nogeens een week van de foto's die deze keer op zaterdag begint.

Achtereenvolgens zullen, van zaterdag tot vrijdag telkens om 10u, verschijnen:
- Backpacken, postcard style, een overzichtje van Thaise pareltjes
- Backpacken, het mag ook eens wat actiever zijn
- De Thaise keuken
- Karolien in Thailand
- Pieter in Thailand
- De Thaise hotelkamers
- Noedelsmurf in Thailand

Zo kunnen jullie nog meer uitkijken naar het einde van de werkweek!

20/03: Alweer een nieuwe bezoeker!

Categorie: Algemeen
Na de bezoeken van Mama P, TC, Britt en Roel en Jan en Jessica heeft zich de laatste bezoeker aangemeld: Noedelineke, zus van Pieter!

We zullen met haar de komende drie weken Singapore en Maleisie verkennen. Haar invloed als biologe laat zich al meteen gelden want morgen gaan we de nationale orchideeentuin bezoeken.

20/03: Phuket Town - Singapore

Categorie: Reisroute
met een vlucht van Air Asia - vertrek: 12.15 (na een vertraging van drie uur) - aankomst: 14.00 - prijs: 45 euro PP

19/03: Railay - Phuket Town

met de longtail boot - vertrek Railay: 10.40 - aankomst Ao Nang: 11.00 - prijs: 1,8 euro PP

met de sawngthaew - vertrek Ao Nang: 11.10 - aankomst Krabi: 11.50 - prijs: 1,10 euro PP

met de bus - vertrek Krabi: 12.15 - aankomst Phuket Town: 15.15 - prijs: 2,6 euro PP

18/03: Zoals in de boekskes

Categorie: Algemeen
Het zou u verbazen moesten de Thaise stranden ons gaan vervelen. Om de sleur desalniettemin een stapje (of zwemmetje) voor te zijn, hebben we ons gisteren met zn zessen (Jan en Jessica hebben ons twee daagjes vervoegd) aan een snorkeluitstapje gewaagd.

Eens het ademen door een plastic buis onder de knie, ging er een wonderbaarlijke wereld voor ons open: kleurrijke visjes komen gezwind op het brood afgezwommen terwijl het koraal onder onze voetjes gezapig heen en weer wiegt.

We hebben echter niet de hele dag op onze buik liggen dobberen. De omgeving was immers net iets te spectaculair! Met een longtail boot werden we van het ene naar het andere paradijslijk eiland gevoerd. De witte stranden zijn in het echt nog mooier dan op de mooiste postkaarten. Het water nog helderder en blauwer. Onze speekselklieren gingen (net als Pieter zn camera maar dat heeft daar niets mee te maken) in overdrive. Kwijlen dat wij gedaan hebben! En eens niet gewoon op elkaar!

Maar aan alle mooie liedjes komt een einde... Britt en Roel hebben ons na een geweldige maand in Thailand verlaten en samen met blitsbezoekers Jan en Jessica koers gezet naar Bangkok. Wij gaan morgen de hele andere kant op, richting Singapore alwaar een nieuwe gast haar intrede zal maken. Wij zijn benieuwd!

18/03: Ko Lanta - Railay

met de boot - vertrek: 13.30 - aankomst: 15.15 - prijs: 8 euro PP

15/03: Yin en Yang, Thai style

Categorie: Algemeen
Yin en yang, daar draait het allemaal om. Na onze culturele escapades in het Noorden, zijn we afgezakt naar de Zuidelijke stranden. Niks tempels, niks ruines, alleen de postkaartstranden. Onze tussenstop in het prachtige Khao Sok natuurpark was daarbij een mooie overgang.

Twee daagjes hebben we ons verscholen in de jungle, alwaar we een dagtrek hebben ondernomen naar iets wat een nogal overmoedige Thai bestempeld heeft als watervallen. De jungle was echter imposant en bracht ons eindelijk de nodige koelte. Helaas bleken onze voeten hapklare brokken voor de blijkbaar talrijk aanwezige bloedzuigers. Gesloten schoenen mochten niet baten, de vetzakjes hadden het vooral op Karoliens kousen gemunt. Akkebah! Gelukkig behield Pieter z'n kalmte (iemand moest het doen) en sloeg de bloedzuigende, kronkelende ettertjes vakkundig af.

De veelvuldige aanslagen op onze aders zijn we alweer vergeten, de meest bedreigende beesten hier zijn de netjes uitgestalde tonijnen, dood en klaar om lekker vers te verorberen.

Morgen zoeken we een ander strand op. We ruilen het eiland Ko Lanta in voor het schiereiland van Railay.

15/03: Historisch moment

Categorie: Algemeen
Pieter kan op z'n haar bijten!

14/03: Khao Sok - Ko Lanta

met de minibus - vertrek: 8.30 - aankomst: 15.45 - prijs: 13 euro PP

12/03: Lopburi - Khao Sok

met de trein - vertrek Lopburi: 11.15 - aankomst Bangkok: 15.00 - prijs: 0,6 euro PP

met de trein (zitplaatsen) - vertrek Bangkok: 19.30 - aankomst Khao Sok: 9.45 - prijs: 8 euro PP

12/03: Ayuthaya - Lopburi

Categorie: Reisroute
met de trein - vertrek Ayuthaya: 8.30 - aankomst Lopburi: 9.45 - prijs: 0,4 euro PP

10/03: Bewijs van onze culturele activiteiten

Categorie: Foto's
In het Noorden van Thailand hebben we vooral aan cultuur gedaan. Chang Mai kon de verwachtingen niet inlossen, de andere steden maakten dit meer dan goed. Een bewijs:

Een van de vele wats in Chang Mai. Op zich zeker het bezoeken waard, maar de moderne exemplaren lijken erg op elkaar waardoor het snel verveelt.

Het kleine stadje Phrae staat gekend om zijn houtbouw. Dit barbiehuis zag er maar kitchy uit van ver maar het interieur mocht er best wezen.

In Sukhotai bezochten we de overblijfselen van een oud koninkrijk. Aan boeddhabeelden geen gebrek, dat wordt stilaan een constante.

Sukhotai deed ons hier en daar denken aan Angkor Wat en dat zegt genoeg.

Op de middag was het al erg warm. Zonneslag?!

Ook in Ayuthaya, dat andere grote koninkrijk uit het verleden, aan Boeddhabeelden geen gebrek. Prachtige tempels liggen over de hele stad verspreid en zorgden voor een leuke - maar hete - fietsdag.

Heel erg Angkoriaans allemaal, daar in Ayuthaya.

08/03: Sukhotai - Ayuthaya

met de bus - vertrek: 8.00 - aankomst: 14.00 - prijs: 4,5 euro PP

07/03: De verschillende gezichten van Bangkok

Categorie: Foto's
We zijn weer wat laat maar we willen onze trouwe lezers natuurlijk niet opzadelen met een foto-indigestie.

Van sightseeing is er niet veel in huis gekomen. De schoenen, kleren en vooral de airco van de gigantische winkelcentra waren te aanlokkelijk...
null

We zijn intussen al wat Chinese grootstadchaos gewoon maar de drukte in dit Chinatown was indrukwekkend.

De Chao Praya doorkruist Bangkok op sierlijke wijze. Gelukkig had ons hotelletje een gratis overzetboot.

Druk, druk, druk, druk, druk. Bangkok is behoorlijk druk.
null

's Nachts vertoont de Thaise hoofdstad Parijse trekken.

TC regelde (net als in Hong Kong) opnieuw een leuk onderkomen voor ons. Deze keer was ze er zelf bij en konden we samen genieten van de luxe.

Juist ja, cultuur... Het Koninklijk Paleis was het afzien in de hitte zeker waard! (Maar niet te lang...)

07/03: Cuba watte?

Categorie: Algemeen
Het zweterige Bangkok ligt inmiddels al een tijdje achter ons, we hebben dus niet stilgezeten. Onze nieuwe gasten willen namelijk ook iets zien van het exotische Azie. Wie dacht dat wij hier nou met z'n vijven Cuba Libres zouden slurpen in de zon, wordt meteen het tegendeel bewezen.

Voor de nodige acclimatisering en een stevige portie wats zijn we een paar dagen in het niet onaardige Chiang Mai gebleven. Een culturele uitschieter was het - tegen alle reisgidsbeweringen in - niet, maar de relatief kleine stad had leuke restaurantjes, sympathieke kleermakers en een goedkope (dank u Pieter, de afbieder) avondmarkt. Meer vragen wij niet.

Na een korte stop in het charmante Phrae (uit te spreken als prei) waar we een dagje met watseeing hebben gevuld, zijn we nu aanbeland in Sukhotai. We zijn net met een niet geheel orthodoxe bus (eerder een uit de kluiten gewassen sawngthaw) naar het historisch park getuft, alwaar we al fietsend tussen de ruines nog een dosis cultuur zijn gaan opsnuiven. Een lekker warm zonnetje, veel groen, veel water en veel Boeddha's... Absoluut een topper!

Morgen reizen we alweer verder zuidwaarts, naar Ayutthaya. Op naar nog meer Thaise architectuur!

... oh, en die Cuba Libres... die houden we wel voor op het strand...

07/03: Phrae - Sukhotai

met de bus - vertrek: 10.00 - aankomst: 13.00 - prijs: 2,5 euro PP

05/03: Chiang Mai - Phrae

met de bus - vertrek: 15.50 - aankomst: 19.45 - prijs: 3,5 euro PP

02/03: The moment you've all been waiting for...

Categorie: Noedelsmurf
The top of the bill, het neusje van de zalm, de Noedel onder de Noedels,...

In het Koninklijk Paleis van Phnom Penh vonden we een tempeltje op smurfenmaat. Hij heeft er zich een beetje bezondigd aan heiligschennis want in het verblijf voor de huisgeesten moet je normaal je schoenen uitdoen.

De Cambodiafoto bij uitstek mag uiteraard niet ontbreken in z'n fotoalbum.

Noedelsmurf is niet altijd het vrome engeltje... Er schuilt een klein vetzakske in elke smurf.

Eindelijk het eeuwenoude mysterie opgelost: hoe groot is een smurf? Half zo hoog als een olifantenteennagel! Bunma stond gelukkig niet te trappelen van ongeduld...

Speleosmurf in Centraal-Laos! Pech dat er geen koplampje in z'n mutsje zat.

Heeft Noedelsmurf stiekem even een uitstapje gemaakt naar de Taj Mahal?

Noedelsmurf poseert voor het nationaal symbool van Laos.

01/03: Karolien in Cambodia en Laos

Zoals aangekondigd...

Om te tonen dat de wortels echt niet zo klein zijn bij de tempels van Angkor heeft Karolien, onder lichte dwang, te pas en te onpas geposeerd.
null

Ook Bunma Noedelslurf, onze olifafant in Tad Lo, is niet van de kleinste.
Maar oh zo schattig!

Tijdens onze driedaagse door Zuid-Laos was het op de brommer aardig stoffig.
null

Karolien met Mama P bij het nationaal monument van Laos. Poseren op Chinese wijze is trouwens altijd grappig.

Mama P is kapper van dienst, maar enkel bij Karolien. Pieter laat zich niet kennen!

Karolien bij de rivier in Luang Prabang. Isn't she lovely?
null

Op de avondmarkt in Luang Prabang was ze niet te houden. We zijn dan ook talloze (letterlijk) keren teruggegaan.